Eredményes üzemeltetés
Látható eredmények az egység által
A vendéglátó ágazat és azon belül még inkább az éttermek működése rendszerint olyan problémákba ütközik, amelyekkel nehezen vagy egyáltalán nem tudnak megküzdeni az üzemeltetÅ‘k. Ez az egyik oka annak, hogy a Budapesten nyíló éttermek jelentÅ‘s része a nyitás után röviddel bezár. Pedig egy gazdaságilag és működésében is megfelelÅ‘en tervezett, illetve szervezett üzletmenet biztosíthatja a hosszú távú eredményes működést, rengeteg befektetett plusz pénz, energia és stressz elkerülésével.
A világon zajló rendkívül gyors fejlÅ‘dés ezt az ágazatot is elérte és hazánkban is egyre nagyobb szükség van a fejlÅ‘dés követésére. Azok az egységek, amelyek képesek haladni a rohanó világgal, sokkal életképesebben és eredményesebben működnek.
Egy szervezett működésben gyorsabban és hatékonyabban lehet reagálni a gyorsan változó piaci környezetre, ami akár az üzlet túlélését is jelentheti bizonyos helyzetekben.
​
Akár egy kisebb étterem, akár egy több egységbÅ‘l álló hálózat esetében az üzemeltetés hasonló alapokra épül.
​
A PCA Systems ezen alapok felépítésében, ellenÅ‘rzésében, a munkatársak felkészítésében és a hatékony belsÅ‘ kommunikáció kialakításában nyújt segítséget.


A dolgozók sokkal hatékonyabban és stabilabban dolgoznak szabályozott körülmények között, ahol pontosan ismerik, hogy mik az elvárások feléjük.
A vendéglátás nagy élÅ‘munkát igénylÅ‘ tevékenység, ezért elsÅ‘dleges a személyzet stabilizálása és motiválása.
​
Számos érdekes tanulmány született világszerte a dolgozók motiválásával kapcsolatban és megállapítást nyert, hogy az nem elsÅ‘sorban a fizetésen múlik. A pénz csak rövid távú motivációs eszköz. Erre egy nagyon jó példa a multis környezetben foglalkoztatott konyhai személyzet, akik sokszor a piaci bér
70-80%-áért vállalják a munkát és mégis stabil tagjai az állománynak.
Az elsÅ‘ három tényezÅ‘ egy dolgozó
hosszú távú megtartására a munkahelyi környezet, a munkatársakkal való viszony, illetve a megbecsültség, ebbe bele tartozik az is, hogy biztonságban érezze magát a munkahelyén.
JelentÅ‘sen lehet növelni az egész egység termelékenységét néhány egyszerű és ésszerű szabály lefektetésével és a folyamatos vissza ellenÅ‘rzéssel.
​
Bizonyos tényezÅ‘k akár részletes pénzügyi tervezés nélkül is jelentÅ‘s hatással vannak a teljes üzletmenetre, így az eredményességre egyaránt.
Azokban az éttermekben, ahol például rendszeres külsÅ‘s szakértÅ‘ként végzett ellenÅ‘rzést tartanak, automatikusan elkezd a személyzet és az általuk nyújtott szolgáltatás minÅ‘sége fejlÅ‘dni. Multis környezetben szinte mindenre kiterjedÅ‘en kialakított szabályrendszer mellett folyik a munka, ezek az ellenÅ‘rzések általában elsÅ‘sorban a higiéniát és a szolgáltatás minÅ‘ségét célozzák. Számos esetben a hatóságinál is sokkal szigorúbb elvárások mentén, a munkavállalók érezhetÅ‘en rendszerezettebben és hatékonyabban dolgoznak.
​
Ezek az ellenÅ‘rzések nem közvetlenül a forgalom növekedését vagy a költségek csökkentését célozzák, hiszen a multis üzletek jellemzÅ‘en teljesítik az elvárásokat. Mégis a bevezetést követÅ‘en rövid idÅ‘n belül meglepÅ‘en pozitívan hatnak a fluktuációra, a forgalomra, a költségekre és az eredményesség növekedésére egyaránt.
​
​
