Eredményes üzemeltetés
Látható eredmények az egység által
A vendéglátó ágazat és azon belül még inkább az éttermek működése rendszerint olyan problémákba ütközik, amelyekkel nehezen vagy egyáltalán nem tudnak megküzdeni az üzemeltetők. Ez az egyik oka annak, hogy a Budapesten nyíló éttermek jelentős része a nyitás után röviddel bezár. Pedig egy gazdaságilag és működésében is megfelelően tervezett, illetve szervezett üzletmenet biztosíthatja a hosszú távú eredményes működést, rengeteg befektetett plusz pénz, energia és stressz elkerülésével.
A világon zajló rendkívül gyors fejlődés ezt az ágazatot is elérte és hazánkban is egyre nagyobb szükség van a fejlődés követésére. Azok az egységek, amelyek képesek haladni a rohanó világgal, sokkal életképesebben és eredményesebben működnek.
Egy szervezett működésben gyorsabban és hatékonyabban lehet reagálni a gyorsan változó piaci környezetre, ami akár az üzlet túlélését is jelentheti bizonyos helyzetekben.
Akár egy kisebb étterem, akár egy több egységből álló hálózat esetében az üzemeltetés hasonló alapokra épül.
A PCA Systems ezen alapok felépítésében, ellenőrzésében, a munkatársak felkészítésében és a hatékony belső kommunikáció kialakításában nyújt segítséget.
A dolgozók sokkal hatékonyabban és stabilabban dolgoznak szabályozott körülmények között, ahol pontosan ismerik, hogy mik az elvárások feléjük.
A vendéglátás nagy élőmunkát igénylő tevékenység, ezért elsődleges a személyzet stabilizálása és motiválása.
Számos érdekes tanulmány született világszerte a dolgozók motiválásával kapcsolatban és megállapítást nyert, hogy az nem elsősorban a fizetésen múlik. A pénz csak rövid távú motivációs eszköz. Erre egy nagyon jó példa a multis környezetben foglalkoztatott konyhai személyzet, akik sokszor a piaci bér
70-80%-áért vállalják a munkát és mégis stabil tagjai az állománynak.
Az első három tényező egy dolgozó
hosszú távú megtartására a munkahelyi környezet, a munkatársakkal való viszony, illetve a megbecsültség, ebbe bele tartozik az is, hogy biztonságban érezze magát a munkahelyén.
Jelentősen lehet növelni az egész egység termelékenységét néhány egyszerű és ésszerű szabály lefektetésével és a folyamatos vissza ellenőrzéssel.
Bizonyos tényezők akár részletes pénzügyi tervezés nélkül is jelentős hatással vannak a teljes üzletmenetre, így az eredményességre egyaránt.
Azokban az éttermekben, ahol például rendszeres külsős szakértőként végzett ellenőrzést tartanak, automatikusan elkezd a személyzet és az általuk nyújtott szolgáltatás minősége fejlődni. Multis környezetben szinte mindenre kiterjedően kialakított szabályrendszer mellett folyik a munka, ezek az ellenőrzések általában elsősorban a higiéniát és a szolgáltatás minőségét célozzák. Számos esetben a hatóságinál is sokkal szigorúbb elvárások mentén, a munkavállalók érezhetően rendszerezettebben és hatékonyabban dolgoznak.
Ezek az ellenőrzések nem közvetlenül a forgalom növekedését vagy a költségek csökkentését célozzák, hiszen a multis üzletek jellemzően teljesítik az elvárásokat. Mégis a bevezetést követően rövid időn belül meglepően pozitívan hatnak a fluktuációra, a forgalomra, a költségekre és az eredményesség növekedésére egyaránt.