Szolgáltatások
Szolgáltatások
Fejlesztés lépései
01
Személyes
konzultáció
02
Project terv
készítése
03
Szabályok kialakítása
04
Dolgozók
tréningezése
05
Auditok - visszaellenőrzések
Éttermi szervezetfejlesztés
A kereskedelmi vendéglátó egységek szervezetfejlesztése során a cél, hogy egy adott egység üzemeltetése, átlátható és tervezhető legyen. A gyakran jelentkező személyzeti problémákat olyan átfogó megoldásokkal lehet orvosolni, amelyek hosszú távon is biztosítani tudják a stabil működést. A mindennapokban jelentkező kihívásokra előre lehet tervezni, így jelentősen lecsökkenthető a befektetett energia és a plusz kiadások.
Az éttermi fejlesztés fő területei:
-
Humán Erőforrás management
-
Munkaszervezés, hatékonyság
-
Készletgazdálkodás, beszerzési stratégia
-
Költséghatékonyság, elszámoltathatóság
-
Kínálat átvilágítás, kalkulációk
-
Egyedi, üzlet specifikus megoldások
-
Fenntartáshoz szükséges audit rendszerek
Hálózatok szervezetfejlesztése
Több egységből álló étteremhálózat üzemeltetése rendszerint nagyobb szervezettséget és professzionálisabb üzletmenet felépítését követeli meg.
Előfordul, hogy egy étterem eredményes üzemeltetése rövid időn belül következő egységek megnyitását vonja maga után. Ilyen esetekben a gyors növekedést általában nehéz lekövetni és a hálózat beáll egy olyan működésre, amikor egy-egy étterem elszeparált, egymástól független üzemletetése történik. Ez a fajta működés rendszerint jelentős plusz idő és energia befektetést igényel, mivel elaprózza a vezetőt és az egyes mikrofeladatok menedzselése elveszi a lehetőséget a nagyobb, stratégiai döntések meghozásától.
Szintén megfigyelhető, hogy számos esetben a stabil rendszerek hiányában, egy bizonyos méretet elérve a szervezet saját magát gátolja a további növekedésben és fejlődésben.
Egy hálózati működés felépítése során kialakításra kerül a megfelelő szervezeti felépítés, amely meghatározza a szükséges felsővezetői pozíciókat és az azokhoz tartozó felelősségi területeket egyaránt. A gazdasági és pénzügyi tervezés is összetettebb rendszer kidolgozását igényli. A megfelelően meghatározott kulcs mutatók mentén sokkal átláthatóbb a teljes működés és szükség esetén nagyon gyors beavatkozást tesz lehetővé akár a legfelsőbb vezetői szintről.
Egy hálózat üzemeltetésénél fontos szempont az, hogy az egész üzletmenetet felülről kell látni és stratégiai döntések mentén érdemes meghatározni az irányokat.
HACCP, minőségbiztosítás
Egy új étterem nyitásával kapcsolatosan vagy akár egy már működő üzletben, a hatósági előírásoknak való megfelelés, illetve a jogszabályok követése és értelmezése rendszerint kihívások elé állítja a vendéglátásban dolgozókat. A különböző előírások betartatásának azonban vannak olyan előnyei is, amivel általában nem számolnak az üzemeltetők. Ilyen például a tárolási előírásokból adódó minőségmegőrzés, de akár a dolgozók szabálykövetésére is hatással van, ha azt tapasztalják, hogy a vezetés felelősen gondolkodik.
A HACCP és az élelmiszer higiénia a vendéglátás alappillérei. Megfelelő higiéniai körülmények között üzemeltetett, tiszta, rendezett egység nem csak a hatóságnak való megfelelésben részesül előnyökben. Ezek a körülmények szintén jelentős kihatással vannak a dolgozói elégedettségre, ezáltal a fluktuációra, a költségekre, az ételek minőségére, a selejt mennyiségére és a nyersanyag felhasználásra egyaránt.
A PCA Systems-en belül fontos szerepe van az élelmiszer higiénia területének.
A HACCP rendszer kiépítése úgy zajlik, hogy a lehető legkevesebb idő és energia befektetés mellett, élhetően biztosítja az elvárások alapján történő működést.
A szolgáltatás részei:
-
Üzletnyitással kapcsolatos engedélyeztetések lebonyolítása, dokumentációk elkészítése
-
HACCP kialakítása, felülvizsgálat, oktatás
-
Higiéniai tervek készítése
-
Auditok szervezése és lebonyolítása, fenntartás
-
Szerződéseknek való megfelelés átvilágítása
-
Üzemi étkeztetés szolgáltatás felügyelete
-
Jogszabályi megfelelés (címkék, jelölések, előírások)